Inxpact maakt uw website vindbaar d.m.v. zoekmachine optimalisatie (SEO), online adverteren (SEA) en sociale media.

Wat wij belangrijk vinden is dat de inzet van online marketing middelen past binnen uw communicatieplan. Online en offline marketing activiteiten kunnen elkaar versterken. Ook voor online marketing geldt dat kennis van de doelgroep en een heldere, effectieve boodschap de basis zijn voor succes.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

google startEen website hébben is een ding, maar als niemand hem vindt levert hij niks op. Bijna iedereen start een zoektocht op internet via de zoekmachine van Google en 70% van de mensen kijkt niet verder dan de eerste vier zoekresultaten. 

Is iemand op zoek naar uw dienst of product, dan wilt u natuurlijk bovenaan staan. Zoekmachine optimalisatie (SEO) helpt hierbij. 

Door uw website zo optimaal in te richten en te positioneren dat Google goed weet wat uw product of dienst is. 

Dan moet je natuurlijk wel eerst goed weten (en nagaan) wáár de bezoekers die u op uw website wilt hebben mee zoeken. Wat zijn de meest gebruikte zoektermen? Wij helpen u om dit goed uit te zoeken. En als we dit eenmaal weten kunnen we er voor zorgen dat uw website aansluit op de zoekopdrachten van bezoekers die u naar uw site wilt hebben. 

Het is het ook belangrijk om te zorgen dat uw website actueel is en blijft. Met nieuwsberichten, blogs of andere updates zorgt u voor informatie die Google aan zoekers kan aanbieden. 

Naast het optimaliseren van uw website in de brede context van het internet interessant is. Wanneer u bijvoorbeeld veel links hebt naar uw website en uw website wordt veel genoemd op sociale media dan is dat voor Google een teken dat uw website interessant is en zal u hoger scoren in de zoekresultaten.

Alle activiteiten rond het verbeteren van uw positie in de Google zoekresultaten noemen we 'zoekmachine optimalisatie'. (search engine optimization / SEO). Wij helpen u hier graag verder mee. Door samen met u te bekijken waar mogelijkheden liggen om uw website beter te positioneren. En dat levert u uiteindelijk meer bezoekers, klanten en omzet op.

AdWords

adwordsMet Google AdWords adverteert u bij de zoekresultaten van Google of op websites die zijn aangesloten bij het Google Display Netwerk. Dit is een advertentiesysteem op basis van zoektermen die Google-gebruikers ingeven.  

Zo wordt uw advertentie alleen getoond aan mensen die specifieke informatie zoeken en adverteert u dus heel gericht. 

Google AdWords betaalt u op basis van CPC (cost-per-click). U betaalt niets tenzij iemand op uw advertentie klikt en op uw website belandt. De prijzen lopen uiteen van enkele centen tot euro's per klik. Dit is afhankelijk van de zoekterm, de (commerciële) intentie waarmee iemand zoekt en de concurrentie van adverteerders. 

Inxpact helpt u graag om AdWords zo optimaal mogelijk in te zetten. Daarbij kijken we ook goed naar de combinatie met zoekmachine optimalisatie.  

Sociale media

social media landschapSteeds meer mensen maken gebruik van sociale netwerken als LinkedIn, Twitter, Facebook of Pinterest. De nieuwigheid is ervan af en het maakt deel uit van ons dagelijks leven. 

Social media biedt vanuit zakelijk oogpunt volop kansen. Zo kunt u heel gericht uw doelgroep opzoeken en krijgt u waardevolle feedback van klanten. 

U kunt eigenlijk niet om social media heen, maar weet u niet waar u moet beginnen of heeft u het gevoel dat het effectiever kan? Neem dan contact op en we laten graag zien welke kansen u wellicht op dit moment laat liggen. 

Google Analtytics

google analyticsOm na te gaan wie er op uw website komen is het verstandig om dit goed te meten. U kunt dan ook zien wat bezoekers op uw website doen. Wat werkt er wat niet? 

Ook als u adverteert - via bijvoorbeeld Google AdWords - is het erg belangrijk dat u de resultaten meet. Google levert hier met Google Analytics een prachtig instrument voor. Alleen moet u wel weten hoe u het inzet, en wij helpen u hier graag bij.

 

Software van Google waarmee adverteerders advertenties kunnen plaatsen in het Google zoeknetwerk en het Google Display netwerk. 
 
Het Adwords advertentiesysteem werkt op basis van keywords die de gebruikers van de Google zoekmachine ingeven en die in teksten van het inhoudsnetwerk voorkomen. Deze keywords bepalen welke advertenties worden getoond naast de zoekresultaten van de Google zoekmachine en op de pagina's van de aangesloten websites.
 
Google AdWords rekent af op basis van CPC (cost-per-click). U betaalt dus eigenlijk niets tenzij iemand op uw advertentie klikt en deze persoon naar uw website wordt geleid. De prijzen lopen uiteen van enkele centen tot euro's per klik.
web in your hands